Sıkça Sorulan Sorular

Veri tabanları Kullanıcı Eğitimleri'ne nasıl katılabilirim?

Abone olduğumuz elektronik kaynakların temsilcileri ve yayınevleri ile iletişime geçilerek üniversitemiz  mensupları için başkanlığımız bünyesinde Kullanıcı Eğitimleri düzenlenir.Eğitimler kütüphane web sayfasından ve sosyal medya kanallarından duyurulur.Veri tabanları kullanımları ve ipuçları için kütüphane sosyal medya hesaplarına abone olabilir ve web sayfamızı takip edebilirsiniz.Sosyal Medya Hesaplarımız: https://www.facebook.com/aibukutuphane/                                                https://twitter.com/aibulibrary                                                    https://www.instagram.com/baibukutuphane/

ÖNEMLİ: Uzaktan eğitim/Pandemi döneminden sonra kullanıcılarımıza daha iyi hizmet vermek adına firmalar ve yayınevleri tarafından online kullanıcı eğitimleri düzenlenmektedir. Bu eğitimler üniversitemize özel düzenlendiği gibi aynı zamanda tüm üniversite mensuplarını kapsayacak şekilde ortak eğitimler de verilmektedir. Düzenlenecek online Kullanıcı Eğitimleri (Webinar) için kayıt linki ve detaylar web sayfamızda ve sosyal medya kanallarımızda kullanıcılarımız ile paylaşılmaktadır.

Kütüphane kaynaklarının kullanımı için eğitim alabilir miyiz? / Öğrencilerim ile birlikte kütüphane ziyareti yapmak ve kaynak tarama ile ilgili bilgi almak istiyorum. Ne yapmalıyız?

Kütüphane hizmetleri hakkında bilgi almak ve kullanıcı eğitimi için kütüphanemizle telefon (+90 374 10 00 Dahili: 2707 / +90 374 253 46 55) veya e-posta (referans@ibu.edu.tr) üzerinden iletişime geçebilirsiniz.  

"A'dan-Z'ye Yayınlar" hangi içerikleri sağlar?

Web sayfamızda bulunan "A'dan Z'ye Yayınlar" taraması; abone olduğumuz veri tabanları kapsamında erişim hakkımız olan elektronik dergileri hızlıca taramaya imkan sağlar. Ayrıca dergilerin hangi veri tabanları tarafından sağlandığı ve hangi yıl ve sayılarına erişilebildiğini görebilirsiniz.

"Tüm Kaynaklarda Arama" neyi ifade etmektedir?

Kurumumuz erişimine açılan elektronik kaynaklar ile kütüphane kataloğumuza kayıtlı basılı kitap, dergi ve tezlerimizin aynı anda taranmasıdır.

Veri tabanına erişimde problem yaşıyorum. Ne yapmalıyım?

Kampüs dışından erişim sağlıyorsanız proxy ayarlarınızı kontrol ediniz. Sorun devam ediyorsa erişim problemi yaşadığınız veri tabanını url linkiyle birlikte ekran görüntüsünü alarak Bu e-Posta adresi istenmeyen posta engelleyicileri tarafından korunuyor. Görüntülemek için JavaScript etkinleştirilmelidir. adresine göndererek destek alabilirsiniz.

Kütüphanemizin abone olmadığı bir kaynakta bulunan bir makaleye/kitaba/yayına erişmek istiyorum. Sizin ulaşma imkanınız olur mu?

Kütüphanemiz akademik/idari personeli ile yüksek lisans/doktora öğrencilerinin talepleri doğrultusunda Kütüphaneler Arası Ödünç Sistemi (ILL) ile diğer kütüphanelerden talep edilebilir. Yayın isteklerine yapılan dönüşler ve yayının paylaşım hakları göz önünde bulundurularak kullanıcılarımıza kaynağın tam metni, özeti veya bir kısmı sağlanabilir.

UpToDate veri tabanına uzaktan nasıl bağlanabilirim?

UpToDate Anywhere veri tabanına https://kutuphane.ibu.edu.tr/abone-veri-tabanlari/407-uptodate adresi üzerinden erişebilirsiniz. Öncelikle kampüs IP adresleri üzerinden giriş yaparak, hesap oluşturmanız gerekmektedir. Daha sonra kullanıcı adınız ve şifreniz ile mobil cihazlardan ve kişisel bilgisayarınızdan erişim (remote access) sağlayabilirsiniz. Erişimde sorun yaşamanız durumunda Bu e-Posta adresi istenmeyen posta engelleyicileri tarafından korunuyor. Görüntülemek için JavaScript etkinleştirilmelidir. e-posta adresine sorununuzu ileterek destek talebinde bulunabilirsiniz. 

UpToDate Anywhere Uzaktan (ev/ofis/ cep telefonlarınızdan, mobil cihazlardan) Erişim İçin Kişisel Kayıt Videosu için TIKLAYINIZ

ÖNEMLİ: Kişisel hesabınıza 180 günde bir kez kurum internet ağından www.uptodate.com/online adresi üzerinden Log in/Giriş yapmak gerekir. Yapılan her girişten sonra uzaktan erişim süresi otomatik olarak 180 gün uzatılır.

E-book Central veri tabanına nasıl giriş yapabilirim, kitabı, kitap bölümünü indirmek veya kitabı çevrim içi okumak için neler yapmalıyım?

Abone veri tabanları listesinden E-Book Central ile ilgili kısımda hesap oluşturma, kitap indirme ile ilgili detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz. Kitapları çevrim içi okumak için giriş yapmanıza gerek yoktur; fakat kitabın bir kısmını veya tamamını indirmek için E-Book Central Hesabı oluşturmanız gerekir.(Hesap oluşturmak için TIKLAYINIZ )

Yüksek Lisans/Doktora tezimin benzerlik oranını görmek için Turnitin programını kullanabilir miyim?

Lisans anlaşması gereği Turnitin programı yalnızca danışman üyeliği ile kullanılabilir. Sisteme giriş yapmak isteyen öğrencilerin Danışmanlarına başvurması gerekir. Danışman tarafından Turnitin hesaplarında sınıf oluşturularak öğrencinin ilgili sınıflara eklenmesi ve doküman gönderimi için sınıf anahtarının öğrenci ile paylaşılması gerekir (Detaylı bilgi için TIKLAYINIZ )

Turnitin programı için hesap nasıl alınır ve program nasıl kullanılır?

İntihal taraması ve raporu için üniversitemizde “Turnitin” yazılımı hizmete sunulmuştur. Genellikle tezler için kullanılır. Sistem danışman üyeliği ile kullanılabilir. Sisteme giriş yapmak isteyen Danışmanların Bu e-Posta adresi istenmeyen posta engelleyicileri tarafından korunuyor. Görüntülemek için JavaScript etkinleştirilmelidir. adresine ad, soyad, bölüm bilgileri ile başvuru yapmaları gerekir. Programın kullanımı ile ilgili detaylı bilgilere, dokümanlara ve uyarılara kütüphanemiz web sayfası abone veri tabanları altında “Turnitin” başlığından erişebilir. (Detaylı bilgi için TIKLAYINIZ )

Ithenticate programını kullanmak istiyorum, hesap oluşturmak için ne yapmam gerekiyor?

Ithenticate yalnızca makale taramaları için kullanılır.  Programı kullanmak isteyen  doktora derecesi ve üzerinde akademik yetkinliğe sahip Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi öğretim üyelerinin hesaplarının oluşturulabilmesi için ad, soyad, e-posta ve bölüm bilgilerini, Ithenticate hesap isteği başlığıyla, Bu e-Posta adresi istenmeyen posta engelleyicileri tarafından korunuyor. Görüntülemek için JavaScript etkinleştirilmelidir. adresine göndermeleri gerekir. Lisans anlaşması gereği öğrencilere ve  doktora derecesi bulunmayan akademisyenlere Ithenticate hesabı açılamaz. (Detaylı bilgi için TIKLAYINIZ

Veri tabanlarını sadece kütüphanede mi kullanabiliyorum?

Hayır. Veri tabanları sadece kütüphanede değil Üniversite kampüsümüz içerisinde üniversite ağına bağlı tüm cihazlardan  kullanılabilir. Kampüs dışından erişim sağlamak isteyen üniversite mensubu kullanıcılarımız proxy ayarlarını yaparak ve üniversitemiz ağına bağlanarak veri tabanlarını kullanabilirler.

Veri tabanlarını lisans öğrencileri kullanabiliyor mu?

Evet. Web sayfasında erişime açıldığı duyurusu yapılan veri tabanları kampüs içinde tüm araştırmacılar tarafından üniversite ağına bağlı cihazlardan, kampüs dışında ise üniversite mensubu tüm kullanıcılarımız tarafından proxy ayarları yapılarak kullanılabilir.

Veri tabanlarına kampüs dışından erişim sağlayabiliyor muyuz?

Veri tabanlarına kampüs dışından erişim sağlayabilmeniz için üniversitemiz mensubu olmanız gerekir. Kampüs dışından erişim sağlamak isteyen kullanıcılarımızın öncelikle ibu uzantılı e-posta hesabı açtırmaları daha sonra bilgisayarlarında gerekli proxy ayarlarını yapmaları, internete bağlandıklarında ekrana gelen kullanıcı adı ve şifre sorgu ekranına, ibu uzantılı e-posta adreslerini, şifre olarak e-posta şifrelerini girmeleri gerekir. Böylece kullanıcılarımız üniversitemiz ağına bağlanarak veri tabanlarında istedikleri taramaları gerçekleştirebilirler.

Veri tabanı aboneliklerine kimler karar veriyor?

Veri tabanı abonelik istekleri yıl sonunda akademik ve idari birimlerden resmi yazı ile talep edilmektedir. Kütüphane Danışma Komisyonu talepleri fiyat, bütçe durumu, kullanım istatistikleri vb. kriterleri göz önüne alarak değerlendirir ve abonelik kararını verir.

Her veri tabanı için kullanıcı adı ve şifre girmem gerekiyor mu?

Hayır. Tüm veri tabanları kütüphane web sitemizde  yer alan “Tüm Kaynaklarda Arama” tarama motoru üzerinden tek bir arayüzden taranabildiği gibi veri tabanları sayfasından ilgilenilen veri tabanında özel olarak tarama da yapılabilir. Kampüsümüz içerisinde veri tabanlarına herhangi bir şifre gerektirmeksizin erişim sağlayabilirsiniz. Kampüs dışından erişim sağlamak isteyen üniversite mensubu kullanıcılarımızın öncelikle proxy ayarlarını yapmaları gerekir.  Kampüs dışından erişim sağlamak isteyen BAIBU mensubu kullanıcılarımızın öncelikle ibu uzantılı e-posta hesabını Bilgi İşlem Daire Başkanlığı'ndan edinmeleri daha sonra bilgisayarlarında gerekli proxy ayarlarını yapmaları, internete bağlandıklarında ekrana gelen kullanıcı adı ve şifre sorgu ekranına,   ibu uzantılı e-posta adreslerini, şifre olarak e-posta şifrelerini girmeleri gerekir. Böylece kullanıcılarımız üniversitemiz ağına bağlanarak veri tabanlarında istedikleri taramaları gerçekleştirebilirler.

Alanımla ilgili olarak hangi veri tabanlarını kullanmalıyım?

Kütüphane web sayfası içinde bulunan veri tabanları sayfasında her veri tabanı için hangi alanları kapsadığına dair açıklamalar yer almaktadır.(Detaylı bilgi için TIKLAYINIZ )

Kütüphane koleksiyonunda aradığım bir eseri nasıl bulabilirim?

Kütüphane çevrimiçi kataloğumuzdan aranan eseri, çeşitli kriterlerine göre (eser adı, yazar adı, konu başlıkları, anahtar kelime, ISBN/ISSN bilgileri vb.) tarayarak koleksiyonumuzda olup olmadığını görebilir; mevcut eserin bibliyografik bilgilerine, hangi kütüphanede olduğuna ve yönlendirmelerine ulaşabilirsiniz. Eseri daha sonra çıkan yer numarasına göre ait olduğu raftan bulabilir ya da ilgili personelden isteyebilirsiniz.

Kütüphanede eserlerin düzeni nasıldır?

Kütüphanemizde eserler; kullanıcıların kitap raflarına aracısız ve serbest erişimini sağlayan açık raf sisteminde ve Kongre Kütüphanesi Sınıflama sistemi (Library of Congress (LC))’ne göre yerleştirilmiştir.Alfabenin harflerine göre düzenlenen bu sistemde her bir harf bir alanı ifade etmekte; böylece eserler konularına göre bir arada yer almaktadır. (Detaylı bilgi için TIKLAYINIZ )

Görme Engelliler Birimi'nde genelde ne tür kitaplar seslendirilir?

Genelde hikâye ve roman türünde kitaplar seslendirilir.

Seslendirmesine başladığımız kitabı ne kadar sürede bitirmeliyiz?

Kitabın durumuna göre bu süre değişiklik gösterebilir; ilgili birim sorumlusu ile planlanan ve mümkün olan en kısa sürede kitap seslendirmesi sona ermelidir.Ortalama 1-2 aylık zaman diliminde bitmeyen okumalar ve düzeltmeler iptal edilir; gönüllü okuyucuya bildirilir.

Görme Engelliler Birimi'ne gelmeden evden vs. kitap seslendirmesi yapabilir miyiz?

Hayır. Sesli kitaplar, birimimizde bulunan stüdyoda profesyonel ses kayıt cihazı ile yapılır.

Görme Engelliler Birimi'ndeki cihazlardan tüm kullanıcılar yararlanabilir mi?

Hayır. Birimde yer alan cihazlar sadece görme engelli kullanıcılarımızın hizmetine yöneliktir.

Hangi gün ve saatlerde kitap seslendirme yapabilirim?

Kütüphane mesai saatleri içerisinde, Görme Engelliler birim sorumlusu ile birlikte daha önce oluşturduğunuz randevunuza göre kitap seslendirmenizi yapabilirsiniz.

Sesli kitaplara nasıl erişim sağlayabilirim?

Görme engelli kullanıcılarımız kendilerine verilen üye kodu ve şifre ile birlikte kütüphane sisteminde üye girişi yaparak sesli kitap kayıtlarını indirebilirler veya sistem üzerinden dinleyebilirler. 

Gönüllü okuyucu olarak maksimum kaç adet kitap seslendirebilirim?

Kitap seslendirme sayısında sınır bulunmamaktadır. Seslendirmekte olduğunuz kitabın okuması bittikten sonra bir başka kitabın seslendirmesini yapabilirsiniz. 

Gönüllü okuyucu olarak seslendirdiğim eserin sesli kaydından bir kopya alabilir miyim?

Hayır. Sesli kitaplardan 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanununun Ek 11. Maddesi gereğince yalnızca görme engelli kullanıcılarımız yararlanabilirler.

Sesli kitaplardan yalnızca görme engelli kullanıcılar mı faydalanabiliyor?

Evet. Sesli kitaplardan 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanununun Ek 11. Maddesi gereğince yalnızca görme engelli kullanıcılarımız yararlanabilirler.

Görme Engelliler Birimi'nde seslendirilecek eserleri nasıl seçiyorsunuz?

Öncelikli olarak görme engelli üyelerimizden gelen talepler veya gönüllü okuyucunun önerileri dikkate alınır. Birim sorumlusu tarafından bu talepler de dikkate alınarak bir değerlendirme yapılır. İlgili eser daha önceden herhangi bir kurumda seslendirilmişse mükerrer kayıt olmaması adına birimimizde seslendirilmez. Eser daha önceden hiçbir kurumda seslendirilmemişse birimde seslendirilebilir.

Görme engelli kullanıcılar için gönüllü okuyucu başvurularında alınan deneme kaydında hangi kriterlere dikkat ediyorsunuz?

Deneme kaydı için okunan metin seslendirmesinde; vurgulama, tonlama, akıcılık ve anlaşılırlık gibi unsurlar göz önüne alınarak bir değerlendirme yapılır.

Görme engelli kullanıcılar için gönüllü okuyucu olmak istiyorum. Ne yapmalıyım?

Görme Engelliler birimine başvurduğunuzda Gönüllü Okuyucu Başvuru Formunu doldurursunuz.  Birim sorumlusu tarafından uygun bir zamanda deneme kaydı için çağrılırsınız. Deneme kaydınız alındıktan ve seslendirme için uygun görüldükten sonra gönüllü okuyuculuğa kabul edilirsiniz. (Detaylı bilgi için TIKLAYINIZ

Görme engelli kullanıcıyım. Kütüphane hizmetlerinizden ve koleksiyonunuzdan nasıl faydalanabilirim?

Kütüphanemizde görme engelli kullanıcılarımız için sesli kitap koleksiyonu bulunmakta olup, koleksiyona https://kddb.ibu.edu.tr/sesli-kutuphane adresinden ulaşabilirsiniz. Eserlerden faydalanmak için 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu’nun Ek 11. Maddesi gereğince, görme engelli olduğunuzu belirten sağlık kurulu raporunu, kimlik fotokopisini ve kütüphane web sayfamızda yer alan bireysel üyelik sözleşmesini imzalayıp  +90 (374) 253 45 56 numaralı fax numarasına ulaştırmanız ya da Bu e-Posta adresi istenmeyen posta engelleyicileri tarafından korunuyor. Görüntülemek için JavaScript etkinleştirilmelidir. e-posta adresine elektronik kopyalarını göndermeniz gerekir. Bilgiler elimize ulaşıp gerekli kontroller yapıldıktan sonra üyeliğiniz aktif hale getirilir ve size dönüş yapılır. Böylece kütüphane koleksiyonumuzdan ve görme engelli kullanıcılarımız için sunulan hizmetlerimizden faydalanabilirsiniz.

Kütüphaneler Arası Ödünç Verme (KAÖ / ILL) hizmeti ile istekte bulunduğum eserlerin gelip gelmediğini nasıl öğrenebilirim?

Kütüphane sisteminden üye girişi yaparak KAÖ İstek bölümünden yapmış olduğunuz istekler işleme alındığında süreçle ilgili e-posta ile bilgilendirilirsiniz. Sizden isteğinize ve ödemeniz gerekecek ücretlere ilişkin onay alındıktan sonra karşı üniversite kütüphanesinden ödünç almak istediğiniz eserin isteği yapılır ve eser kütüphaneye ulaştığında e-posta ile tekrar bilgilendirilirsiniz.

Kütüphaneler Arası Ödünç Verme (KAÖ / ILL) hizmeti ile ödünç aldığım eserin süresini uzatabilir miyim?

Ödünç alınan eserin size belirtilen iade süresi dolmadan en az  3 (üç) gün önce ilgili personel ile iletişime geçerek veya Bu e-Posta adresi istenmeyen posta engelleyicileri tarafından korunuyor. Görüntülemek için JavaScript etkinleştirilmelidir. adresine e-posta göndererek talebinizi iletebilirsiniz. Ödünç alınan üniversite kütüphanesiyle iletişime geçildikten sonra onay alınıp alınmama durumuna göre size geri dönüşü yapılır.

Kütüphaneler Arası Ödünç Verme (KAÖ / ILL) hizmeti ile kaç kitap ödünç alabilirim?

Ödünç talebinde bulunulan üniversitenin ödünç politikalarına bağlı olarak ödünç alınabilecek eser sınırı da değişiklik gösterir. Konu ile ilgili talep ve sorularınızı istekte bulunmadan önce Bu e-Posta adresi istenmeyen posta engelleyicileri tarafından korunuyor. Görüntülemek için JavaScript etkinleştirilmelidir. e-posta adresine ileterek ya da 4034 dahili numarasından ilgili personele ulaşarak bilgi alabilirsiniz.

Kütüphaneler Arası Ödünç Verme (KAÖ / ILL) hizmetinden nasıl yararlanabilirim?

BAİBÜ akademik, idari personeli ile yüksek lisans/doktora öğrencileri; tüm masrafların (kitapların / makalelerin posta ücretlerini ve varsa ilgili kütüphanenin belirteceği hizmet bedellerini (fotokopi ücreti vb.)) kendileri tarafından karşılaması kaydıyla üniversite kütüphanemiz aracılığı ile diğer üniversite kütüphanelerinden kitap / makale isteğinde bulunabilirler. Kütüphaneler arası ödünç isteği yapma yetkisi bulunan kullanıcılarımız kütüphanemiz web sayfasından üye oturumlarını açarak ve sistemde bulunan “KAÖ İstek” formunu doldurarak talepte bulunabilirler.

Kütüphaneler Arası Ödünç Verme Hizmeti (KAÖ) / ILL (Inter Library Loan) nedir?

BAİBÜ akademik, idari personeli ile yüksek lisans/doktora öğrencilerinin eğitim ve araştırma çalışmaları için Merkez Kütüphanede bulunmayan bilgi kaynaklarının kütüphaneler arası işbirliği modeli çerçevesinde diğer üniversite kütüphanelerinden sağlanması ve aynı şekilde diğer kütüphanelerden gelen taleplerin karşılanması hizmetidir.

Ödünç alınan bir eserin kaybedilmesi veya hasarla iade edilmesi durumunda ne tür bir yaptırım uygulanır?

Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Senatosunun 2019/153 sayılı kararı ile yürürlükte olan Kütüphane Daire Başkanlığı Yönergesi gereğince ödünç alınan materyale (cildine, sayfalarına, ekine vb.) hasar verildiğinde ya da materyalin kaybedilmesi durumunda Taşınır Mal Yönetmeliği ve ilgili mevzuat hükümleri gereğince yaptırım uygulanır. Kayıp / hasarlı eser işlemi gerektiren durumlarda kullanıcı, kütüphaneye başvurduğunda ilgili personele yönlendirilerek ilgili mevzuat hükümlerince belirlenen zararın tazmin ettirilmesi hususunda gerekli işlemlerinin başlatılması sağlanır.

BAİBU mensubu değilim. Eser ödünç alabilir miyim?

Hayır. Kütüphane ödünç verme ve kampüs dışı erişim hizmetlerinden yararlanabilmek için BAİBU mensubu olmanız gerekir. Kütüphane binası içerisinde diğer hizmetlerden ve kaynaklardan yararlanabilirsiniz.

Farklı üniversite mensubuysanız, kendi üniversite kütüphanenizle iletişime geçerek kütüphaneniz tarafından uygun görülmesi takdirde Kütüphaneler Arası Ödünç Sistemi (KİTS / ILL) ‘nden yararlanabilirsiniz.(BAİBU Kütüphane Yönergesi “MADDE 16 – (1) Kütüphane üyesi olmayan kullanıcılar materyal ödünç alamazlar fakat kütüphane binası içinde hizmet ve olanaklardan faydalanabilirler” )(Detaylı bilgi için TIKLAYINIZ )

Mezun öğrenciler kütüphaneden faydalanabilir mi?

Kısmen faydalanabilirler. Mezun öğrencilerin kayıtları aktif olmadığı için ödünç verme ve kampüs dışı erişim hizmetlerinden faydalanamazlar; fakat kütüphane hizmetleri ve kaynaklardan kütüphane binası içinde yararlanabilirler.

BAİBU Kütüphane Yönergesi “MADDE 16 – (1) Kütüphane üyesi olmayan kullanıcılar materyal ödünç alamazlar fakat kütüphane binası içinde hizmet ve olanaklardan faydalanabilirler” )(Detaylı bilgi için TIKLAYINIZ )

Katalog tarama kayıtlarında “rafta” görünen fakat yerinde bulamadığım eser için ne yapmalıyım?

Katalog tarama kayıtlarında eserin “Kütüphane” bilgisinde hangi kütüphanede olduğuna dikkat edilmelidir. Kayıtlarda mevcut durumu "Rafta" ve bulunduğunuz kütüphanede görünen eser bulunamadığı takdirde ilgili kat görevlisine başvurabilirsiniz.

Kullandığımız eserleri işimiz bittiğinde ilgili rafına koymalı mıyız?

Hayır. Kullanılan eserler tekrar rafına konulmamalı; çalışma salonlarında bulunan masalara bırakılmalıdır.

Ödünç verilmiş bir eseri kimin aldığını öğrenebilir miyim?

Hayır. 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu gereğince üye/ödünç bilgileri üçüncü kişilerle paylaşılmaz.

Merkez kütüphane dışında üniversitemizin diğer kütüphanelerinden aldığım bir eseri merkez kütüphaneye veya farklı bir kütüphaneye iade edebilir miyim?

Hayır. Ödünç aldığınız eser hangi kütüphane koleksiyonuna aitse ve nereden aldıysanız o kütüphaneye iade etmeniz gerekir.

Şu an da şehir dışındayım. Üzerimdeki eserleri kargo ile göndererek iade edebilir miyim?

Evet. Eser iadesi olduğunu belirtir bir notla beraber gönderi masrafları tarafınızdan karşılanmak ve kargoda yaşanabilecek sıkıntılara ilişkin tüm sorumluluğun size ait olması kaydıyla kütüphanemiz ödünç verme birimine kargo yoluyla iadelerinizi gönderebilirsiniz.

ÖNEMLİ: Ödünç aldığı eserleri bir başkası kanalıyla iade eden kullanıcıların daha sonra kütüphane sistemine girerek iade işlemini ve üzerindeki eserleri kontrol etmeleri gerekir.  BAİBU Kütüphane Yönergesi Ödünç Verme Kuralları Madde 2/ç gereğince de “Ödünç alınan eserin tüm sorumluluğu iade edilene kadar üyeye aittir. Üye, ödünç aldığı eseri iyi kullanmakla ve belirtilen tarihte iade etmekle yükümlüdür”. (Detaylı bilgi için TIKLAYINIZ )

Üzerimde olan başka bir eserden cezalı durumdayken ayırtma işlemi yapabilir miyim?

Hayır. Cezanız bitmeden ayırtma işlemi yapamazsınız.

Kütüphanedeki bir eseri ayırtabilir miyim?

Hayır. Kullanıcı üzerinde olmayan ve katalog tarama kayıtlarında “Durum” bilgisi “Rafta” olarak görünen bir eseri ayırtamazsınız.

Ayırtmış olduğum eser iade edildiğinde nasıl öğrenebilirim? Kaç gün içinde almam gerekir?

Ayırtma işlemi yapılan eser iade edildiğinde sistem tarafından ayırtma işlemi yapan kullanıcının  e-posta adresine bilgilendirme maili gönderilir. Ayırtılan eser iade edildikten sonra 3 gün içinde alınmazsa sıradaki okuyucuya geçer ya da  ayırtma hakkı düşer.ÖNEMLİ: Üyeler, sistemde yer alan iletişim bilgilerini (telefon, elektronik posta adresi vb.) güncel tutmakla yükümlüdür. Eksik veya güncel olmayan bilgiler nedeni ile üyelere ulaşmayan bildirimler sonucu doğan yaptırımlardan Daire Başkanlığı sorumlu olmayacaktır. (Detaylı bilgi için TIKLAYINIZ )

Eser ayırtma sınırımız var mı?

Evet, en fazla iki eser ayırtabilirsiniz.  Üye girişi yaparak “Ayırttıklarım” bölümünden listenizi ve iade tarihlerini takip edebilir; gerektiğinde ayırtma işlemini iptal edebilirsiniz.

Ayırtma işlemini nasıl yapabilirim?

Ödünç almak istediğiniz eser başka biri tarafından ödünç alınmışsa kütüphane sisteminden üye girişi yaparak oturum açıldıktan sonra esere ilişkin katalog taraması yapılmalı; aranan eser bulunduktan sonra üzerine tıklanarak çıkan detaylı bilgilerin altında yer alan “AYIRT” butonuna tıklanarak ayırtma işlemi gerçekleştirilmelidir.

ÖNEMLİ: Bir kişi en fazla iki kitap ayırtabilir.

Ödünç aldığım eserin iade tarihini unuttum, nereden öğrenebilirim?

Web sayfası üzerinden kütüphane sistemine veya mobil cihazlar üzerinden Cep Kütüphanem’e üye girişi yaparak üzerimdekiler bölümünden iade tarihleri ve varsa gecikme/ceza durumlarını takip edebilirsiniz.

Kütüphane web sitesi üzerinden veya mobil uygulama ile üye girişi yaparak kullanıcı hesabımla neler yapabilirim?

Kullanıcı hesabı ile ödünç aldığınız ve iade ettiğiniz eserlerin listesine ulaşabilir; üzerinizde bulunan eserlerin iade tarihlerini takip edebilir, uzatma, ayırtma, eser isteğinde bulunma işlemlerinizi gerçekleştirebilir; kütüphane tarafından gönderilen bildirimlerinize erişebilir ve “kütüphaneciye sor” ile kütüphane ile iletişime geçebilirsiniz.

Kütüphane işlemleri için mobil uygulama var mıdır?

Evet, kütüphane işlemlerinizi Cep Kütüphanem isimli uygulama üzerinden gerçekleştirebilirsiniz.

Uygulamayı Google Play ya da Appstore üzerinden indirdikten sonra Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Merkez Kütüphanesi’ni seçerek ve üye girişi yaparak kullanabilirsiniz.

Kütüphaneye gelmeden uzaktan kayıt yaptırabilir miyim?

Hayır, uzaktan kayıt işlemi yapılmaz. Üniversitemize kayıt yaptırmaya hak kazanan öğrencilerin kayıtları tamamlandığında kütüphane kayıtları da otomatik yapılır; fakat yatay/dikey geçişle ve ek yerleştirme ile sonradan kayıt yaptıran veya bahar yarıyılında üniversitemize girmeye hak kazanan yüksek lisans/doktora öğrencilerimizin öğrenci kimlikleri ile birlikte kütüphaneye gelerek  üyelik kayıtlarını yaptırmaları gerekir. Kütüphane sisteminde kaydı olmayan kullanıcılarımızın kütüphanemize gelerek ve öğrenci ya da personel kimliklerini ibraz ederek kayıtlarını tamamlamaları gerekir. Kütüphane üye kodu ve şifresi kayıt yapıldıktan sonra aktif olur; böylece web sitemizden üye girişi yaparak hizmetlerimizden faydalanılabilinir.

Şifremi unuttum. Ne yapmalıyım?

Şifrenizi web sayfamız üzerinden yenilemek için üye girişi kısmından UBYS kullanıcı adı ve şifresi ile giriş yapınız. 

Kütüphane üyelik bilgilerinizin bulunduğu sayfada yeni şifrenizi oluşturabilirsiniz.

 

Cep Kütüphanem üzerinden mevcut şifrenizi yenilemek için: Cep kütüphanem uygulamasında Şifremi Unuttum/Belirlemedim kısmını tıklayarak; Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi seçilerek, Üye kodunuz  (TC Kimlik numarası) ve sistemde kayıtlı e-posta adresi bilgilerinizi giriniz. Sistemde kayıtlı e-postanıza şifre bilgileriniz gelecektir.

Konu ile ilgili sorularınız için Bu e-Posta adresi istenmeyen posta engelleyicileri tarafından korunuyor. Görüntülemek için JavaScript etkinleştirilmelidir..tr adresine başvurabilirsiniz.

ÖNEMLİ: Üyeler, sistemde yer alan iletişim bilgilerini (telefon, elektronik posta adresi vb.) güncel tutmakla yükümlüdür. Eksik veya güncel olmayan bilgiler nedeni ile üyelere ulaşmayan bildirimler sonucu doğan yaptırımlardan Daire Başkanlığı sorumlu olmayacaktır. (Detaylı bilgi için tıklayınız.)

Kütüphaneye üye girişi yapmam için kullanıcı adı ve şifrem nedir? Nereden öğrenebilirim?

Kütüphane hesabınıza üye girişi, UBYS kullanıcı adı ve şifresi ile yapılacaktır.

Yeni üyelerimizin, kütüphane üyelik bilgilerinin bulunduğu sayfada şifre oluşturması gerekmektedir. Yeni üyelerimiz oluşturdukları şifre ve kullanıcı adı (TC Kimlik numarası)  ile materyal ödünç alma işlemlerini gerçekleştirebilirler. Sisteme kayıtlı üyelerimiz ise mevcut şifreleri ile işlemlerini yapabilirler.

 

Konu ile ilgili sorularınız için Bu e-Posta adresi istenmeyen posta engelleyicileri tarafından korunuyor. Görüntülemek için JavaScript etkinleştirilmelidir..tr adresine başvurabilirsiniz.

ÖNEMLİ : Üyeler, sistemde yer alan iletişim bilgilerini (telefon, elektronik posta adresi vb.) güncel tutmakla yükümlüdür. Eksik veya güncel olmayan bilgiler nedeni ile üyelere ulaşmayan bildirimler sonucu doğan yaptırımlardan Daire Başkanlığı sorumlu olmayacaktır.  (Detaylı bilgi için tıklayınız.)

Ödünç aldığım eserleri arkadaşım iade edebilir mi?

Evet. İade işlemlerinde eserleri ödünç alan kullanıcının bulunmasına gerek yoktur. İadeler kütüphane binası girişinde bulunan kitap iade istasyonu  ya da self-check’ler üzerinden yapılabilir. 

ÖNEMLİ: Ödünç aldığı eserleri bir başkası kanalıyla iade eden kullanıcıların daha sonra kütüphane sistemine girerek iade işlemini ve üzerindeki eserleri kontrol etmeleri gerekir.  BAİBU Kütüphane Yönergesi Ödünç Verme Kuralları Madde 2/ç gereğince de “Ödünç alınan eserin tüm sorumluluğu iade edilene kadar üyeye aittir. Üye, ödünç aldığı eseri iyi kullanmakla ve belirtilen tarihte iade etmekle yükümlüdür”. (Detaylı bilgi için TIKLAYINIZ )

Eserleri iade ederken kimlik göstermem gerekir mi?

Hayır. Kütüphanede bulunan kitap iade istasyonu veya self-checkler üzerinden yapılan iade işlemlerinde kimlik ibrazı gerekmemektedir; fakat üniversitemizde yürütülen dijital kart projesi uygulamaya geçtiğinde kütüphanemizde de ödünç verme hizmetlerinde kurumsal akıllı kartlar kullanılacaktır.

Ödünç aldığım eserlerin iadesini geciktirdiğimde nasıl bir yaptırım uygulanıyor?

BAİBU Kütüphane Yönergesi Ödünç Verme Kuralları Madde 6 gereğince “Kütüphaneden ödünç alınan materyalin iadesinin geciktirilmesi durumunda geç getirilen sürenin 2 (iki) katı gün kadar materyal ödünç alamama yaptırımı uygulanır.

Üniversitemiz Kütüphanesinden aldığı kitap ve sair materyali ödünç verme süresi sona erdiği ve kendisine yazılı bildirimde bulunulduğu halde iade etmeyip mal edinen personel, öğrenci ve sair kütüphane kullanıcıları hakkında ilgili mevzuat gereği gerekli işlemler başlatılır(Detaylı bilgi için TIKLAYINIZ)

Ödünç aldığım eserlerin iade süresini nasıl uzatabilirim?

Kütüphane içindeyseniz; self-check cihazlarımızdan uzatma işlemini yapabilirsiniz. Kütüphane dışındaysanız; web sayfasından ya da Cep Kütüphanem uygulamasından üye girişi yaparak uzatma işlemini yapabilirsiniz.

Bir eser için 2 kez uzatma yapabilirsiniz. Uzatma butonu yalnızca iade tarihinden bir gün önce ve son gün aktif olur.

ÖNEMLİ: Üzerinizde iadesi gecikmiş bir eser varsa ya da uzatma işlemi yapmak istediğiniz eser bir başka kullanıcı tarafından ayırtılmışsa sistem uzatma işlemine izin vermez.

Kütüphaneden aynı anda kaç eser ödünç alabilirim?

Kütüphane bilgi kaynaklarının statülere göre ödünç verme, süre, sayı ve uzatma hakları şu şekildedir:  

STATÜ*

SÜRE 

ADET UZATMA HAKKI
Akademik Personel 30 gün 10 kitap + 10 kitap dışı materyal 2
Doktora/Y.Lisans Öğrencisi 30 gün 10 kitap + 10 kitap dışı materyal 2
Lisans/Ön Lisans Öğrencisi 15 gün 5 kitap + 5 kitap dışı materyal 2
İdari Personel 30 gün 5 kitap + 5 kitap dışı materyal 2
Kütüphaneler Arası Ödünç (ILL) 30 gün

5 kitap + 5 kitap dışı materyal  *Bir kurum aynı anda en fazla 5 (beş)

1

*İki statüyü birden kapsayan üyeler kendileri için en avantajlı (ödünç verme süresi ve sayısı konusunda) grubun haklarından yararlanır.

(Detaylı bilgi için TIKLAYINIZ )

Kütüphane koleksiyonunda bulunan her eseri ödünç almam mümkün mü?

Hayır. Referans kaynakları, tezler, sanat odası kitapları, ansiklopedi ve sözlükler gibi danışma kaynakları ve süreli yayınlar ödünç verilmez; yalnızca kütüphane içinde kullanıma uygundurlar.

Kütüphaneden eser ödünç almak için kayıt yaptırmam gerekiyor mu? Bunun için herhangi bir ücret ödemem gerekiyor mu?

Evet, kütüphaneden eser ödünç alabilmek için üniversitemize kayıtlı olmanız gerekir. Üniversitemize kayıt yaptırmaya hak kazanan öğrencilerin kayıtları tamamlandığında kütüphane kayıtları da otomatik yapılır; fakat yatay/dikey geçişle ve ek yerleştirme ile sonradan kayıt yaptıran veya bahar yarı yılında üniversitemize girmeye hak kazanan yüksek lisans/doktora öğrencilerimizin öğrenci kimlikleri ile birlikte kütüphaneye gelerek üyelik kayıtlarını yaptırmaları gerekir.  Üniversitemiz akademik/idari personelinin de personel kimlikleri ile birlikte kütüphaneye başvurarak üyelik kayıtlarını yaptırmaları gerekir.  Kayıt işlemleri ya da kütüphane hizmetlerinden faydalanmak için herhangi bir ücret ödenmez.

Ödünç hizmetlerinden kimler yararlanabilir?

Ödünç hizmetlerinden BAİBU akademik, idari personeli ile öğrencileri yararlanabilir.

Kütüphane ile ilgili sorularımı nereye sorabilirim?

İlgili telefon, fax, e-posta adresleri, kütüphane web sitemizden “Kütüphaneciye Sor” ya da “Canlı Destek” bölümlerinden iletişime geçebilirsiniz. 

Telefon: +90 374 254 10 00 / +90 374 253 46 55  Fax: +90 374 253 45 56

Veri tabanları; Bu e-Posta adresi istenmeyen posta engelleyicileri tarafından korunuyor. Görüntülemek için JavaScript etkinleştirilmelidir. Kullanıcı hizmetleri, kitap ödünç-iade işlemleri; Bu e-Posta adresi istenmeyen posta engelleyicileri tarafından korunuyor. Görüntülemek için JavaScript etkinleştirilmelidir. Görme engelliler birimi; Bu e-Posta adresi istenmeyen posta engelleyicileri tarafından korunuyor. Görüntülemek için JavaScript etkinleştirilmelidir. Kütüphaneler Arası Ödünç Sistemi; Bu e-Posta adresi istenmeyen posta engelleyicileri tarafından korunuyor. Görüntülemek için JavaScript etkinleştirilmelidir. Kütüphane ile ilgili tüm sorularınız için (eser bağışı, hizmetler, hizmet saatleri, eser istek vb.): Bu e-Posta adresi istenmeyen posta engelleyicileri tarafından korunuyor. Görüntülemek için JavaScript etkinleştirilmelidir.

Kütüphaneciye Sorun, http://kddb.ibu.edu.tr/iletisim-kddb/kutuphaneciye-sorun Canlı Destek, http://kddb.ibu.edu.tr/

Kütüphane kullanım olanakları nelerdir?

Detaylı bilgiyi http://kddb.ibu.edu.tr/kutuphanemiz/hakkimizda/kutuphane adresinden öğrenebilirsiniz.

Kütüphane içerisinde kütüphane kataloğunu tarayabileceğim bilgisayarlar var mı?

Evet, her katta tarama yapabilmeniz için tarama kioskları mevcuttur.

Kütüphanede bilgisayar çıktısı / fotokopi hizmeti alabiliyor muyuz?

Hayır. Kütüphanemizde bilgisayar çıktısı/fotokopi hizmeti sağlanmamaktadır. 

Kütüphanede part-time çalışmak için ne yapmalıyım?

Üniversitemiz Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı tarafından yapılan ilanları takip etmeniz ve belirlenen sürelerde ilanda belirtilen şartlar doğrultusunda gerekli belgeler ile Başkanlığımıza başvuru yapmanız gerekir.(Detaylı bilgi için TIKLAYINIZ )

Kütüphanede internetten faydalanabileceğimiz bir yer var mı?

Kütüphane binamızda wi-fi ağı üzerinden internet erişimi sağlamak mümkündür.

Kütüphaneler Arası Ödünç Verme Hizmeti (KAÖ) / ILL (Inter Library Loan)

BAİBÜ akademik, idari personeli ile yüksek lisans/doktora öğrencilerinin eğitim ve araştırma çalışmaları için Merkez Kütüphanede bulunmayan bilgi kaynaklarının kütüphaneler arası işbirliği modeli çerçevesinde diğer üniversite kütüphanelerinden sağlanması ve aynı şekilde diğer kütüphanelerden gelen taleplerin karşılanması hizmetidir.

Alanımla ilgili olarak hangi veri tabanlarını kullanmalıyım?

Kütüphane web sayfası içinde bulunan veri tabanları sayfasında her veri tabanı için hangi alanları kapsadığına dair açıklamalar yer almaktadır.

Kütüphaneden aynı anda kaç kitap ödünç alabiliyorum?

Kütüphane bilgi kaynaklarının statülere göre ödünç verme, süre, sayı ve uzatma hakları şu şekildedir:

*İki statüyü birden kapsayan üyeler kendileri için en avantajlı (ödünç verme süresi ve sayısı konusunda) grubun haklarından yararlanır.
(Detaylı bilgi için tıklayınız.)

  • Adres: Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Prof. Dr. Fuat Sezgin Kütüphanesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı
    Karaköy Mahallesi Şehit Ozan Özan Caddesi Dış Kapı No:18
    14030 Gölköy / BOLU
  • Tel: +90 374 254 10 00 / +90 374 253 46 55 Fax: +90 374 253 45 56
  • EPosta: kutuphaneibu.edu.tr