Sıkça Sorulan Sorular

Alanımla ilgili olarak hangi veri tabanlarını kullanmalıyım?

Veri tabanları sayfasında her veri tabanı için hangi alanları kapsadığına dair açıklamalar yer almaktadır. 

Arkadaşımın kimliği ile ödünç kitap alabilir miyim?

Her kullanıcı sadece kendi kimliği ile ödünç kitap alabilir.

Ayırttığım bir kaynağın kütüphaneye gelip gelmediğini nasıl öğrenebilirim?

Ayırtmış olduğunuz kaynak iade edildiğinde sistemde kayıtlı mail adresinize bilgilendirme maili gönderilecektir. Bu nedenle e-mail adreslerinizi güncel tutmanızı öneriyoruz.

Basılı dergileri ödünç alabiliyor muyuz?

Basılı dergiler ödünç verilmiyor. Sadece kütüphane içerisinde kullanıma sunulmaktadır.

Diğer Üniversitelerde yapılan tezlere erişme imkanımız var mı?

Diğer üniversitelerde yapılan tüm tezlere YÖK'ün Tez veri tabanından erişim sağlayabilirsiniz. 

Her veri tabanı için kullanıcı adı ve şifre girmem gerekiyor mu?

  • Kampüsümüz içerisinde veri tabanlarına herhangi bir şifre gerektirmeksizin erişim sağlayabilirsiniz.
  • Kampüs dışından erişim sağlamak isteyen kullanıcılarımızın öncelikle mail hesabı açtırmaları, daha sonra bilgisayarlarında gerekli proxy ayarlarını yapmaları, internete bağlandıklarında ekrana gelen kullanıcı adı ve şifre sorgu ekranına, ibu uzantılı e-posta adreslerini, şifre olarak e-posta şifrelerini girmeleri gerekmektedir. Böylece kullanıcılarımız üniversitemiz ağına bağlanarak veri tabanlarında istedikleri taramaları gerçekleştirebilirler.

ILL nedir?

Kütüphane koleksiyonlarında bulunmayan bilgi kaynaklarının diğer kurumlardan, bu kurumların ödünç verme kurallarına bağlı olarak sağlanmasıdır. Kütüphaneler Arası Ödünç Sistemi'ni üniversitemiz akademisyen, doktora ve yüksek lisans öğrencileri kullanabilmektedir.

Kitap siparişi nasıl yapılıyor? Kimler sipariş yapabiliyor?

Tüm kullanıcılar kitap siparişi yapabilir. Kütüphane web sayfasından üye girişi yaparak “Eser İstek Formu”nu doldurup onayladığınız anda isteğiniz işleme alınmaktadır.

Kitapları iade ederken kimlik göstermem gerekiyor mu?

İade işlemlerinde kimlik ibrazı gerekmemektedir.

Kütüphane koleksiyonumuzda bulunmayan ve diğer üniversite kütüphanelerinde bulunan kaynaklara...

  • Literatürde “Kütüphanelerarası Ödünç Verme Hizmeti” olarak adlandırdığımız bu hizmet ile yüksek lisans/doktora öğrencileri ile personelimiz kaynağın/kaynakların geliş-gidiş kargo ücretini kendisi karşılamak kaydıyla üniversite kütüphanemiz aracılığı ile diğer kütüphanelerden ödünç kitap isteğinde bulunabilirler. 
  • Kütüphanelerarası ödünç isteği yapmak için kendilerine izin verilen bu kullanıcılarımız kütüphanemiz web sayfasından üye oturumlarını açarak KAÖ formunu doldurmaları gerekmektedir.

Kütüphanede bilgisayar çıktısı alabiliyor muyuz?

Hayır.

Kütüphanede internetten faydalanabileceğimiz bir yer var mı?

Kütüphane binamızda wifi ağı üzerinden internet erişimi sağlamak mümkündür.

Kütüphanede kitapların düzeni nasıldır? Hangi sınıflama sistemi kullanılmaktadır?

Kütüphanede kitaplar açık raf sistemi ile kullanıcıların hizmetine sunulmaktadır. Yani kullanıcılar kitapları raftan seçebilmektedirler. Kitaplar rafta konularına göre yan yana yer almaktadır ve sınıflama sistemi olarak Library Of Congress  (LC) Sınıflama Sistemi kullanılmaktadır.

Kütüphanede part-time çalışmak için ne yapmalıyım?

Üniversitemiz Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı tarafından ilan edilen kısmı zamanlı öğrenci alım ilanlarında belirtilen şartlar ve gerekli belgeler ile Başkanlığımıza başvuru yapabilirsiniz.

Kütüphaneden aynı anda kaç kitap ödünç alabiliyorum?

Akademik personel ve yüksek lisans/doktora öğrencileri; 30 gün süre ile  10 adet kitap ve 10 adet kitap dışı materyal alabilirler.

İdari personel; 30 gün süre ile 5 adet kitap ve 5 adet kitap dışı materyal alabilirler.

Lisans/Ön Lisans öğrenciler; 15 gün süre ile  5 adet kitap ve 5 adet kitap dışı materyal alabilirler.

Kütüphaneden kitap almak için kayıt yaptırmam gerekiyor mu? Bunun için herhangi bir ücret ödemem...

Öğrencilerimiz okul kayıtlarını yaptırdığında kütüphane kayıtları da yapılmaktadır. Kütüphane sisteminde kaydı olmayan kullanıcılarımız öğrenci kimlikleri ile birlikte kütüphanemize başvurduklarında kayıtları yapılmaktadır.

Kayıt için ya da kütüphane hizmetlerinden faydalanmak için herhangi bir ücret ödemiyorsunuz.

Kütüphaneye kitap bağışında bulunabilir miyim?

Kütüphaneye bağışta bulunabilirsiniz. Konu ile ilgili olarak Kütüphaneci Murat AĞAR (dahili 4016) ile iletişime geçebilirsiniz.

Kütüphaneye üye girişi yapmam için kullanıcı adı ve şifrem nedir? Nerden öğrenebilirim?

Üye Kodu ve şifre bilgileri;

  • Öğrencilerimizin;  öğrenci numaralarını,
  • Akademik ve idari personelimizin; sicil numaralarını,
  • Yüksek lisans ve doktora öğrencilerimizin ise; öğrenci kimlik / T.C. kimlik numaralarını girmeleri gerekmektedir.
  • Tüm kullanıcılarımızın şifreleri sisteme (daha önce şifre değiştirme işlemi yapılmadıysa) T.C. kimlik numaralarının son dört hanesi olarak tanımlanmıştır. 

Ödünç aldığım kaynakların iade süresini uzatabiliyor muyum?

Web sayfasından üye girişi yaparak uzatma ve ayırtma işlemlerini yapabilirsiniz. Bir kaynak için 2 kez uzatma yapabilirsiniz.

ÖNEMLİ: Üzerinizde iadesi gecikmiş bir kaynak varsa ya da uzatma işlemi yapmak istediğiniz kaynak bir başka kullanıcı tarafından ayırtılmışsa sistem uzatma işlemine izin vermeyecektir.

Ödünç aldığım kitapları arkadaşım iade edebilirmi?

İade işlemlerinde kitapları ödünç alan kullanıcının bulunmasına gerek yoktur. İadeler kütüphane binası girişinde bulunan "kitap iade istasyonuna" yapılmaktadır.

Ödünç aldığım yayınların iadesini geciktirdiğimde nasıl bir ceza uygulanıyor?

İade süresi geçen eseler için geciken gün süresi x2 şeklinde kitap alamama cezası uygulanmaktadır.

Sipariş edilen her materyal alınıyor mu?

Kütüphane koleksiyonuna uygun, koleksiyonda bulunmayan sipariş edilen tüm materyaller sipariş listesine ekleniyor. Fakat alımlar ihale yoluyla yapıldığı için temin edilemeyen ve çeşitli nedenlerle alınamayan materyaller oluyor. Bunlar bir sonraki ihale için listelere öncelikli olarak ekleniyor.

Sipariş edilen materyaller ne zaman elimize ulaşır?

Kütüphanemizde alımlar mevzuat gereği ihale yoluyla yapılmaktadır. Sipariş listeleri hazır olduğunda ihale süreci başlatılır ve yaklaşık beş ayda kitaplar rafta kullanıcıya sunulur. Kullanıcı sipariş ettiği yayınla ilgili olarak süreci üye oturumunda sipariş listesinden takip edebilmektedir. Konu ile ilgili bilgi almak için Kütüphaneci Murat AĞAR (dahili 4016) ile iletişime geçebilirsiniz.

Sipariş işlemini her zaman yapabilir miyim?

İstediğiniz zaman kitap siparişinde bulunabilirsiniz. Fakat alımlar belirli dönemlerde gerçekleşmektedir.

Sözlükleri ve ansiklopedileri ödünç alabiliyor muyuz?

Sözlükler ve anksiklopediler dışarıya ödünç verilmiyor. Bu tür danışma kaynaklarını sadece kütüphane içinde kullanıma sunulmaktadır.

Üniversitemizde yapılan tezlere nasıl erişebiliriz?

Üniversitemizde yapılan yüksek lisans ve doktora tezlerinden 2007 yılına kadar olanlarına basılı ortamda erişim sağlayabilirsiniz. Ödünç verilmez. 2007 yılı ve sonrası tezlere elektronik ortamda erişim bulunmaktadır. Bu kaynaklara elektronik ortamda erişebilmek ya da erişim olup olmadığını görebilmek için “üye oturumu”nuzu açtıktan sonra taramalarınızı yapmanız gerekmektedir.  Bu kaynaklar sadece üyelerimizin kullanımına açıktır.

Veri tabanı aboneliklerine kimler karar veriyor?

Veri tabanı abonelik istekleri yıl sonunda resmi yazı ile toplanıyor. Talep edilen aboneliklerin ücretleri hakkında bilgiler toplandıktan sonra yıl sonunda toplanan Kütüphane Danışma Komisyon Üyeleri (her fakülteden bir üye bulunmaktadır.) abonelikleri bütçe kapsamında aboneliği değerlendiriyor, eğer veri tabanı deneme erişimine açılmışsa deneme istatistikleri de değerlendirmeye alınıyor. Mevcut aboneliğimiz olan veri tabanlarının aboneliklerinin yenilenmesinde ise yıl içinde kullanım istatistikleri dikkate alınmaktadır.

Veri tabanlarına kampüs dışından erişim sağlayabiliyor muyuz?

  • Veritabanlarına kampüs dışından erişim için üniversitemiz mensubu olmak gerekmektedir.
  • Kampüs dışından erişim sağlamak isteyen kullanıcılarımızın öncelikle mail hesabı açtırmaları, daha sonra bilgisayarlarında gerekli proxy ayarlarını yapmaları, internete bağlandıklarında ekrana gelen kullanıcı adı ve şifre sorgu ekranına,  ibu uzantılı e-posta adreslerini, şifre olarak e-posta şifrelerini girmeleri gerekmektedir. Böylece kullanıcılarımız üniversitemiz ağına bağlanarak veritabanlarında istedikleri taramaları gerçekleştirebilirler.
  • Proxy ayarları ile ilgili detaylı bilgiler Başkanlığımız web sayfasında yer almaktadır.

Veri tabanlarını lisans öğrencileri kullanabiliyor mu?

Web sayfasında erişime açıldığı duyurusu yapılan veri tabanları tüm araştırmacılar tarafından kullanılabilmektedir.

Veri tabanlarını sadece kütüphanede mi kullanabiliyorum?

  • Veri tabanları sadece kütüphanede değil Üniversite kampüsümüz içerisinde her yerden kullanılabilmektedir.
  • Kampüs dışından erişim sağlamak isteyen kullanıcılarımızın öncelikle ibu uzantılı mail hesabı açtırmaları, daha sonra bilgisayarlarında gerekli proxy ayarlarını yapmaları, internete bağlandıklarında ekrana gelen kullanıcı adı ve şifre sorgu ekranına,  ibu uzantılı e-posta adreslerini, şifre olarak e-posta şifrelerini girmeleri gerekmektedir. Böylece kullanıcılarımız üniversitemiz ağına bağlanarak veritabanlarında istedikleri taramaları gerçekleştirebilirler.

  • Adres: Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı 14030 Gölköy / BOLU
  • Tel: +90 374 254 10 00 / +90 374 253 46 55 Fax: +90 374 253 45 56
  • EPosta: kutuphaneibu.edu.tr